Hey Hi HAY: zitplezier 2.0


Eén van mijn best gelezen blogposts is 'Zitplezier', maar gezien het feit dat deze inmiddels alweer 3 jaar oud is en er ook een heleboel veranderd is (de tafel! de vloer! en niet te vergeten de stoelen!), werd het hóóg tijd voor een update in verband met de nieuwe stoelen rond onze eettafel.

Zoals je kunt zien hebben we de lichtgrijze stoeltjes vervangen, voor kuipstoelen van het merk HAY. Alle stoelen rond onze tafel zijn nu van dit Deense merk.
Ik kocht de drie nieuwe stoelen bij MisterDesign, nadat ik onlangs een inventarisatie had gemaakt van welke designstoelen ik eigenlijk mooi vind. Hierover schreef ik eerder ook een blogpost, deze kun je hier teruglezen.

Ik sloot de blogpost af met een top 3 design stoelen, waar de kuipstoeltjes ook al in stonden. Toen stonden deze stoelen nog op de tweede plek, maar de beoogde combinatie van 'dichte' stoelen met armleuningen met de spijlenstoelen gaf uiteindelijk de doorslag.
De keuze is gevallen op de 'About A Chair (AAC)' met gezeept eiken onderstel. Daarmee wilde ik bovendien wat kleur aanbrengen rondom de eettafel. 




Deze stoel is namelijk in heel veel verschillende kleuren verkrijgbaar, en er zijn ook nog verschillende variaties in stoffering mogelijk. Zo kun je ervoor kiezen om de stoel in zijn geheel te laten stofferen, of juist alleen de zitting. Daarbij zijn dan ook weer veel kleurvariaties en combinaties mogelijk.




Wij hebben ervoor gekozen om één About A Chair in de lichtgrijze stof 'Remix 123' te laten stofferen. Dit omdat het een mooi contrast geeft met de andere stoelen en het daardoor speelser oogt. Ook verhoogt dit het zitcomfort van de stoel nog meer.  
Dit type, met deze stoffering (AAC 23) zag ik niet op de site van MisterDesign, maar kende ik via Pinterest en andere Scandinavische bloggers. Ik heb de stoel probleemloos via de mail kunnen bestellen en deze werd na vijf weken geleverd. De factuur werd bijgesloten in de doos, waardoor ik deze achteraf kon voldoen.






De andere twee AAC's zijn uitgevoerd in de kleur 'Dusty Green' en hebben, net als de gestoffeerde versie, een gezeept eiken onderstel. Maar ook hier zijn weer verschillende variaties in mogelijk. Ik voor deze kleur gekozen om het geheel luchtig te houden en het mooi te laten passen bij de vloer.
Het kunststof kuipje van de AAC22 is makkelijk af te nemen met een vochtig doekje en daardoor makkelijk schoon te houden. Van deze uitvoering kun je maar liefst 17 kleuren terugvinden op de site van MisterDesign. Wie weet zit er ook eentje voor jou bij!



Deze blogpost is tot stand gekomen in samenwerking met MisterDesign. Ik heb hiervoor zelf stylingfoto's gemaakt. Op 'Van het kastje naar de Muur' deel ik mijn passie voor interieur en styling en ben ik altijd eerlijk over mijn bevindingen t.a.v. een merk of product.

Reacties