Linnen lakens in de slaapkamer



Het is alweer een tijdje gelede dat ik foto's maakte in de slaapkamer, maar toen we het bed opmaakten met deze mooie linnen lakens was daar eigenlijk gelijk weer een goed excuus. 
Kijken jullie mee?











Zoals je ziet is de basis van onze slaapkamer nog steeds zwart wit, maar door de toevoeging van de roze en blauwe lakens heeft het voorjaar toch een beetje zijn intrede gedaan. 
De lakens zijn gemaakt van stonewashed linnen, waardoor ze niet alleen een mooie uitstraling hebben, maar ook niet zo sterk meer krimpen in de was. De stof is namelijk al voorgewassen en voorgekrompen. 
Je hoeft de lakens trouwens ook niet te strijken voordat je ze gebruikt, eigenlijk geldt juist: hoe meer kreukels hoe mooier. Het linnen heeft ook de eigenschap steeds zachter te worden na iedere wasbeurt. Daardoor slaapt het extra fijn. 



De lakens kocht ik online via Magic Linen. Ik vond deze webshop op Etsy, een platform wat je misschien wel kent van zijn grote aanbod aan mooie (handgemaakte) producten en creatieve ondernemers wereldwijd. 
Mijn beddengoed heeft een reis moeten afleggen vanuit Litouwen en ik vond het wel spannend hoe de kleuren zouden uitpakken. Het is natuurlijk altijd afwachten wat je krijgt. Gelukkig bleken de kleuren overeen te komen met de afbeeldingen in de webshop van Magic Linen. 
Ook al koop je er niets, hun foto's zijn erg inspirerend en zeker de moeite waard om eens te bekijken. 




De roze kussenslopen en de sprei zijn gemaakt van de stof 'Wood rose'. Deze stof heeft een mooie vergrijsd roze tint die zich goed laat combineren met zowel donkere als lichtere kleuren. 
De grote kussenslopen heb ik op maat laten maken van lichtgrijs linnen. Ze passen heel mooi om het grootste formaat sierkussen van Ikea (75x75 cm.) 
Het dekbedovertrek vond ik in bij de afdeling 'sale', vanwege zijn iets afwijkende maat. Alle lakens worden namelijk helemaal naar wens met de hand gemaakt en toevallig vond ik deze in de uitverkoop. Een gelukje dus!
Ik heb niet precies hetzelfde dekbedovertrek terug kunnen vinden binnen de Etsy-shop, maar de kleur laat zich het best vergelijken met die van het 'Grey blue' dekbedovertrek. 



Tot slot, nog een foto van de andere kant van de slaapkamer. Vond ik ook wel weer eens leuk om te laten zien, dat was namelijk al wel een tijd geleden. Ook hier is het wat meer aangekleed, met wat plantjes, een fijne stoel en een handige spiegel. Hoewel de kleuren in de slaapkamer nu heel goed bij elkaar passen, denk ik er toch over na om de zwarte muur misschien een andere kleur te gaan geven. Of wellicht een behangetje? Ik ben er nog niet helemaal uit, maar als jullie ideeën hebben, hoor ik het graag! :)



Deze blogpost is tot stand gekomen in samenwerking met Etsy Nederland. Op 'Van het kastje naar de Muur' deel ik mijn passie voor interieur en styling en ben ik altijd eerlijk over mijn bevindingen t.a.v. een merk of product.

Reacties

Een reactie posten